Întru executarea dispoziției șefului IGSU nr.17d din 23.01.2018 în scopul minimalizării riscului de producere a cazurilor de incendii și intoxicațiilor în sectorul locativ, prioritar la persoanele în etate și singuratice, precum și familiile social-vulnerabile, la 27 februarie curent, în sala de conferințe a Consiliului raional Ungheni, s-a desfășurat,  Lansarea Companiei Naționale ,,O Casă protejată, o viață salvată”, ce prevede protejarea fondului locativ prin instalarea detectoarelor autonome de fum.

În acest context, au fost create grupurile de lucru, din efectivul DSE Ungheni, precum și prin coordonare prealabilă – reprezentantul APL și asistentul social din teritoriu, care au sarcina de a instrui cetățenii, instalarea detectoarelor autonome de fum în sectorul locativ cu întocmirea actelor de instalare conform modelului stabilit.

La ședință au participat Doamna Ludmila Guzun, președintele raionului, șeful adjunct al IGSU, șef al Direcției salvatori și pompieri, colonel al serviciului intern Domnul Anatolie Viniciuc, colaboratorii direcției Situații excepționale și Asistență socială, reprezentanți ai Primăriei.

Domnul Anatolie Viniciuc a adus mulțumiri Consiliului raional și Primăriilor, pentru contribuția substanțială în asigurarea cetățenilor.

Astfel, Consiliul raional a alocat 16,500 lei pentru a procura detectoarele autonome de fum și necesarul care este solicitat pentru raion pentru astfel de situații.